A particularidade das aulas de linguas
con respecto a outras materias é que o obxecto de estudo tamén é o vehículo do
ensino-aprendizaxe. As linguas son o fin mais tamén o medio. Os coñecementos
lingüísticos son necesarios, pois son a base para acción comunicativa, pero non
garanten unha boa competencia comunicativa. As linguas non se ensinan, as
linguas fanse, experiméntanse e practícanse. A falar só se pode aprender
falando.
O docente innovador debe xerar na
aula de linguas un clima de confianza que invite á interacción e á participación
activa, fomentando no alumnado a autonomía, a creatividade e o pensamento
crítico. O profesorado debe ser autocrítico e flexible, adaptándose ás
circunstancias e reorientando o seu labor cando sexa necesario. Considero que nesta
profesión é imprescindible a motivación, así como a continua formación, tanto
na área de especialidade coma nos métodos pedagóxicos. Mais, por riba de todo,
un docente innovador non debe ter medo ao cambio, a romper coas súas ideas preconcibidas
e a introducir novos enfoques e ferramentas, como as TIC.
No caso das linguas, o docente debe
ter en conta a calidade dos estímulos, creando un ambiente de inmersión
lingüística. É preciso espertar nos estudantes o gusto pola lingua para que esa
inmersión se estenda máis alá do entorno da aula e sigan a mergullarse na
lingua fóra do centro educativo, a través da música ou do cinema, por exemplo.
Escollín para ilustrar esta
entrada unha imaxe de varias persoas xuntando pezas para formar un
quebracabezas porque para min representa a esencia dunha docencia innovadora. O
profesor debe desenvolver o labor de guía e acompañante, proporcionando aos
alumnos as pezas que deben encaixar, traballando de xeito cooperativo, para completar
o quebracabezas da aprendizaxe. Así, o estudante asume un papel activo no
proceso, que lle permitirá tamén adquirir competencias necesarias para o seu
desenvolvemento como persoa.
Comentarios
Publicar un comentario