A proposta pedagóxica do Colegio
Verdemar (Santander) baséase na aprendizaxe construtiva e na aprendizaxe por
proxectos, a través da creación de Cooperativas Escolares de produción e
servizo. Estas Cooperativas son asociacións administradas polo alumnado e
orientadas polos docentes, nas que cada membro asume unha responsabilidade. Desenvolven
actividades económicas e cívicas con fins educativos e comunitarios. Ademais,
abórdanse elementos transversais do currículo como a educación ambiental.
O alumnado, mediante o traballo
cooperativo, desenvolve a competencia “aprender a emprender”, que contribúe a estimular
a súa iniciativa persoal e o seu espírito emprendedor. Ao remate de cada curso,
organízase un mercado cooperativo no que venden os produtos elaborados para dar
visibilidade ao traballo realizado e para colaborar coas ONG que cada
Cooperativa escolla.
Na comunidade de Cantabria organízanse
Encontros Cooperativos nos que as distintas Cooperativas Escolares buscan
potenciar nos estudantes o sentido de pertenza á empresa cooperativa, afianzar
no profesorado o modelo de aula e aprendizaxe cooperativas e difundir os
proxectos e logros do seu modelo de ensino.
No tocante á didáctica das
linguas, creo que se podería integrar perfectamente nesta dinámica. Sería interesante
incluír os idiomas nas diferentes actividades que se desenvolven como
ferramenta para a comunicación e o traballo cooperativo.
Comentarios
Publicar un comentario